دسته‌بندی نشده

بررسی لوله کشی آب ساختمان

بوتان ساختمان

کل مسیر لوله کشی شوفاژ را بررسی کلی نموده و پیشنهاد خود را با توجه به قدمت ساختمان ، درصد پوسیدگی لوله ارائه مینماییم.

پیشنهاد لوله کشی آب ساختمان شامل موارد زیر است:

تعریف پروژه + قیمت لوله کشی شوفاژ + زمان اجرا + تاریخ شروع به کار لوله کشی شوفاژ

مزایای لوله کشی شوفاژ

لوله کشی شوفاژ به علت مزایای بسیاری نسبت به موتورخانه ، آبگرمکن و بخاری گازی دارد. که این مزایا مثل : مصرف کم گاز و برق ، بازدهی بالا ، سیستم ایمنی بالا و…. می شود بسیار کاربرد دارد و اهمیت بالایی دارد.

لوله کشی شوفاژ باید بسیار به دقت و اصولی انجام شود. لوله کشی شوفاژ به دو نوع لوله کشی آب و لوله کشی گاز تقسیم می شود. از مهم ترین موارد در لوله کشی شوفاژ انتخاب مسیر است.

لوله کشی شوفاژ یکی از دغدغه های بیشتر مردم است. نوعی از لوله کشی که علاوه بر گرمایش و استاندارد بودن شوفاژ بتواند ظاهر زیبایی به منزلتان بدهد. لوله کشی شوفاژ شامل چهار نوع لوله کشی اصلی آب سرد ،

روش لوله کشی شوفاژ:

• در لوله کشی شوفاژ اول باید نقشه ساختمان را بررسی کنید برای این کار محل نصب رادیاتور را مشخص کنید.

• طول و عرض رادیاتور را با توجه به اندازه آن می کشیم و محل اتصال لوله های شبکه به رادیاتور را با دو دایره کوچک نشان می دهیم که کنار رادیاتور قرار می گیرد. در صورتی که رادیاتور بیش از ۲۵ پره داشته باشد محل لوله های رفت و برگشت را در دو طرف رادیاتور ها می کشیم.

روش لوله کشی شوفاژ

• محل قرار گرفتن رادیاتور و لوله کشی شوفاژ باید طراحی شود که در صورت نیاز به هواگیری شوفاژ یا تعمیرات دچار مشکل نشود.

• لوله کشی شوفاژ باید طوری باشد که کوتاه ترین مسیر با کمترین پیج و خم برای رسیدن آب گرم به صورت یکنواخت به تمام رادیاتورها داشته باشیم.

• در مرحله بعد باید لوله کشی مسیر رفت و برگشت را انجام دهید. توجه کنید لوله های برگشت باید به دایره نزدیک رادیاتور و لوله رفت به دایره دیگر وصل شود.

لوله کشی شوفاژ:

در لوله کشی شوفاژ لوله های استفاده شده حتما باید از نوع پلاستیکی باشد زیرا به دلیل فشار بالای آب و گرمای زیاد ممکن است لوله های آهنی دچار زنگ زدگی و یا خوردگی شود.

شیر رادیاتورهای فولادی را از نوعی استفاده کنید که روی آن درجه بندی درج شده است. در صورت نیاز به گرمای کمتر یا بیشتر می توان از آن استفاده کرد.

ساختمان های مسکونی با قدمت بیش از ۱۰ سال معمولاً از لوله کشی تاسیسات ساختمان آهنی استفاده میکردند که پوسیدگی داشته و نشت آب آن باعث بروز خسارت به بدنه ساختمان می نماید. و لوله کشی شوفاژ نیز از این قائده مستثنی نیست.

درصورت نیاز به تخریب، نگران نباشید. ما اکیپ تخریب و بنایی و سرامیک کاری در کنار تاسیسات ساختمان داریم تا در کمترین زمان ساختمان شما رو بازسازی کنند.

و بنا به درخواست شما عزیزان لوله های آب سرد و گرم و نیز لوله های موتورخانه مورد بررسی قرار میگیرد تا درصورت نیاز تعویض شوند.

لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمر:

با گذشت زمان و پیشرفت و تغییر در مصالح کاربردی در تاسیسات ساختمان ها در زمینه ی لوله کشی شوفاژ به وجود آمد. لوله کشی های شوفاژ را در گذشته از جنس لوله های جوشی آهنی استفاده می کردند.

استفاده کردن از این لوله ها معایبی را پیش رو داشت مثل: سختی اجرای کار، سنگینی لوله ها، زنگ زدگی لوله ها و رسوب پذیری بالا.

با گذشت زمان و در حال استفاده کردن از مصالح جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفت. مخصوصا با روی کار آمدن لوله های پلیمری (معروف به لوله های سبز) که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت.

لوله های پلیمری به دلیل سهولت اجرا و عدم زنگ زدگی و رسوب پذیری بالا باعث استقبال زیادی از مردم شد. این نوع لوله ها به صورت جوشی و با دستگاه اتو استفاده می شود.

لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمر

لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمری به صورت سنتی اجرا می شود. که در این نوع لوله کشی لوله های رفت و برگشت از پکیج یا موتورخانه که ابتدای مسیر قرار دارد شروع شده و در مسیر به هر رادیاتور یک انشعاب رفت و برگشت وصل می شود.

البته قابل ذکر است که بهتر است برای لوله کشی شوفاژ از لوله پنج لایه استفاده کرد. به دلیل این که لوله های پلیمری در مقابل گرمای زیاد حالت پذیر بوده و ممکن است دچار آسیب دیدگی شود. برای استفاده از این نوع لوله ها نباید دمای آب بالای ۶۰ درجه باشد.

روش لوله کشی گرمایش شوفاژ با لوله های پلیمری:

با روی کار آمدن لوله های ۵ لایه و به دلیل تغییر حالتی که لوله های پلیمر در مواجهه با آب گرم تر از ۶۰ درجه دارند توصیه می شود اول تا آنجایی کی می توانید بهتر است برای لوله کشی گرمایشی از لوله های پلیمری استفاده نشود.

ولی برای لوله کشی گرمایش با لوله های پلیمری به دو صورت انجام می شود:

روش اول : روش ترکیبی با لوله های ۵ لایه است که معمولا در زمانی انتخاب می شود که قصد دارید از کلکتور برای لوله کشی گرمایش خود استفاده کنید.

روش دوم : روش سنتی لوله کشی گرمایش است که مردم بیشتر از آن استفاده می کنند.

روش لوله کشی گرمایشی به صورت کلکتوری با لوله پلیمری:

در این روش لوله کشی به صورت کلکتوری (جعبه ای است که تمتم لوله ای ورودی و خروجی در آن وصل می شوند.) تامین آب برای کلکتور گرمایش لوله برگشت آب، که لوله های اصلی کلکتور هستند، با لوله پلیمری انجام می شود و لوله های انشعاب کلکتور از نوع لوله های ۵ لایه انتخاب می شوند.

باید به این اشاره کرد که برخی کلکتورها به صورت دستی طراحی می شوند و اجرای لوله کشی گرمایش کلکتوری با این روش برای گرمایش با لوله های پلیمری امکان پذیر است. ولی گفته می شود از این راه انجام ندهید بهتر است.

مزیت های لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری:

آبی که وارد سیستم می شود به سرعت و شدت یکنواخت در رادیاتور پخش می شود. این کار باعث می شود همه رادیاتورها با اختلاف زمانی کمتری (به علت مسافت هر رادیاتور با کلکتور) گرم شود.

 مسیر دور یا نزدیک بودن رادیاتور هیچ تاثیری در دما ندارد. که این مشکل را در روش سنتی می توان مشاهده کرد.

 مزیت های مهم استفاده از سیستم کلکتوری می توان به قطع یا وصل کردن هر رادیاتور به صورت جداگانه اشاره کرد. که در صورت خرابی یا مشکل در سیستم گرمایشی واحد شما ، مداری که دچار مشکل شده را قطع می کند و بخش های دیگر سیستم در حال انجام کار خود می باشد و به رفع مشکل می پردازد. در سیستم های سنتی این مشکل بزرگی به چشم می آید که ممکن است زمان و هزینه زیادی برای رفع مشکل ایجاد شود.

لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *