دسته‌بندی نشده

تعمیرات شوفاژ

بوتان حافظ

عوامل موثر بر قیمت تعمیرات شوفاژ

بیش از ۱۵۰ سال است که رادیاتور شوفاژ برای گرم کردن ساختمان ها استفاده می‌شود. دو نوع رادیاتورهای بخار و آب داغ با استفاده از گردش هوا یا آب گرمی که در منبع آب موتوخانه گرم شده و به داخل رادیاتورهای پمپ می‌شود، تامین گرما را انجام می‌دهند. البته در طول دهه‌های اخیر استفاده از رادیاتورهای بخار کمتر شده و عموما رادیاتور شوفاژ آب گرم جای آن را در ساختمان‌ها گرفته است.

از آن جایی که کنترل گرمایش رادیاتور شوفاژ به دلیل نصب مجزای واحدهای مختلف آن در همه مکان های ساختمان امکان‌پذیر است از این رو همیشه از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی بوده است. مشعل موتورخانه دارای یک ترموستات است که وقتی آب به درجه حرارت کافی می‌رسد قطع شده و روی حالت پیلوت قرارمی‌گیرد.

کارهایی که با عنوان کلی تعمیرات شوفاژ نام برده می شوند موارد متعددی از هواگیری شوفاژ تا تعمیر موتورخانه و سرویس نگهداری موتورخانه را شامل می شوند. بنابراین با دامنه تغییرات بزرگی از نظر هزینه روبرو هستیم. هزینه متوسط ۶۰۰۰۰ تومانی به طور معمول مربوط به تنظیم مشعل موتورخانه است که تاثیر بسزایی در میزان مصرف و کارکرد بهینه کل مجموعه دارد. برای مواردی که ایراد جدیتر وجود دارد، مثلا هنگامی که با بالاتر بردن درجه ی آب همچنان آب گردشی ساختمان سرد است، اولین اقدام تعمیرکاران شستن مبدل و فیلترهای آن با اسید است که با توجه به تعداد قطعات زیاد و زمان طولانی تر کار گاهی تا ۲۰۰۰۰۰ تومان و بعضی موارد بیشتر، هزینه می شود.

هزینه ساعتی

بسیاری از کارهای فنی و تاسیسات با موارد غیرقابل پیش بینی در طول پروسه تعمیرات روبرو می‌شوند و از این رو بسیاری از مواقع بعد از برآورد اولیه هزینه کار به دلیل طولانی‌تر شدن رفع عیب و تعویض قطعات احتمالی و رفع ایراد بخش‌های دیگر که در برآورد دیده نشده است، مدت زمان انجام کار افزایش یافته و هزینه کل هم بر همین اساس بیشتر از پیش بینی اولیه خواهد بود.

هواگیری

در اوایل فصل سرما از اولین کارهای تاسیساتی که مشتری زیادی دارد هواگیری شوفاژ است. گاهی هم به دلیل سر و صدای زیاد رادیاتور یا خوب گرم نشدن رادیاتور است که نیاز به هواگیری بوجود می‌آید. اگر همه چیز خوب پیش برود و تعمیرات دیگری نیاز نباشد هواگیری شوفاژ نیاز به کمک گرفتن از متخصص ندارد. پیچ هواگیری رادیاتورها پس از بازشدن هوایی که بجای آب گرم فضا را اشغال کرده خارج می‌شود. اما در صورتیکه تا بجال هواگیری را خودتان انجام نداده‌اید بد نیست که برای بار اول از یک متخصص کمک بگیرید.

هواگیری اولین مرحله برای راه اندازی شوفاژ است و بعد می‌توان به سراغ پیلوت بویلر و منبع انبساط و سایر بخش های موتورخانه رفت.

یکی دیگر از ایراداتی که زیاد دیده می‌شود در موتورخانه اتقاق می‌افتد و به فشار بویلر مربوط می‌شود.

هواگیری

به یاد داشته باشید که مدت زمان هواگیری از چند دقیقه تا چند ساعت برای تمام رادیاتورهای ضوفاژ خانه ممکن است طول بکشد. مخصوصا در مواقعی که مدت‌هاست رادیاتورها کارنکرده‌اند.

جابجایی رادیاتور

یکی دیگر از سفارشهایی که ممکن از در بخش تعمیرات رادیاتور توسط مشتری های خانگی به ثبت برسد جابجایی رادیاتور است. بسیار پیش می‌آید که پس از بازسازی خانه و عوض شدن کارکرد فضاها نیاز باشد رادیاتور از جای قبلی خود به محل جدیدی منتقل شود. این پروسه با توجه به نیاز به کورکردن لوله‌های قبلی و انتقال و لوله کشی جدید نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص تاسیسات دارد.

جابجایی رادیاتور

اضافه کردن رادیاتور

بعضی از افراد نیاز به گرمای بیشتری در فضاهای خانه دارند و شاید روش های مختلفی را هم برای رسیدن به گرمای مطبوع خود امتحان کرده باشند. بنابراین ممکن است رادیاتورگذاری استانداردی که توسط سازنده ساختمان و تیم تاسیسات آن انجام شده است برایشان کافی نباشد و نیاز داشته باشند که تعداد پره‌های یک رادیاتور را زیاد کنند یا اصلا رادیاتور جدیدی در محلی نسب کنند. هزینه نصب و اضافه کردن رادیاتور به تعداد پره‌های آن و هزینه لوله کشی آب گرم بستگی‌دارد.

تعویض رادیاتور

آب بسیاری از مناطق رسوبات و ناخالصی‌هایی دارد که در طی سالیان منجر به خوردگی در تاسیسات فلزی ساختمان می‌شود. اگر این موضوع برای رادیاتور شوفاژ اتفاق بیافتد شما شاهد چکه کردن آب گرم از آن یا پوسیدگی و زنگ‌زدگی خواهید بود. تنها راه چاره در این مورد تعویض رادیاتور با یک یونیت رادیاتور جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *